Hint

After clicking "OK" a connection to Facebook will be established so that you can share the post there with your Facebook account.

International Community

Guestuser

Betreff:

International Community

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 14:14  · #1
.

Moin da draußen ...

da wir in Siedler3 derzeit ja nicht wenig Leute haben, die in einer eher kleinen Gamergemeinde als Randgruppe die deutsche Sprache nicht ausreichend beherrschen, um in diesem Forum stattzufinden, würde ich gern ein englisches Unterforum zur allgemeinen Kommunikation mit eben diesen meist doch Englisch sprechenden Leuten haben, wo ein gewisser Austausch, Support, etc. stattfinden könnte.

Gibt es sowas und ich bin blind, gabs sowas schonmal und ging daneben, ist sowas geplant und wenn nein, warum nicht oder könnte man das mal angehen?

Meinungen? Vorschläge?

Mfg, Krig!

----

Hi ppl ...
as we have not less people in a small settler3 gamers community, not considered as part of this bb community due to the fact that they do not speak German, I would appreciate an english based sub-board to enable the opportunity for a general communication with those ppl. It would help to discuss matters as support, technical probs, etc not only ingame and for the moment.

Is there existing something like that and I am just to blind to see? Was there existing something like that and sucked? Is it maybe already planned and if not, why not? Or would this be a matter we could start up soon?

Opinions? Assumptions?

Wbr, Krig!

Similar topics:

Priester
Registered: 01 / 2007

VPN-Key:
Betreff:

Re: International Community

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 15:10  · #2
Generaly the people are allowed to post in other languages than german here.

On the one hand, if there are posts in other languages in the german subforms, then the structure is given (technic stuff in technic forum and other stuff in the correct forms)
You can see the language of a topic then in the title of the topic.
On the other hand maybe other speaking people are to shy to post in a german dominated forum.

Opinions?

Stephan
Minenarbeiter
Registered: 06 / 2007

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 15:13  · #3
jo das meinte ich evtl trauen sich die englischsprachigen user ja nicht in nem deutschen Forum zu posten oder so...
Moderator
Homepage: youtube.com/user/K…
Registered: 05 / 2005

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 17:00  · #4
aber die Idee ein Unterforum zu machen, wo nur englisch gepostet werden darf, fänd ich eigentlich ganz gut.
Minenarbeiter
Registered: 06 / 2006

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 17:40  · #5
Quote by Kevin the HERO
aber die Idee ein Unterforum zu machen, wo nur englisch gepostet werden darf, fänd ich eigentlich ganz gut.

Genau, dann kann man wenigstens sein Englisch wieder auffrischen! :lol:
=> to fresh up your English! :lol:
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 18:36  · #6
.

Und das wäre eine Möglichkeit die ganzen Skandinavier, Italiener, GBs und Amis, etc. mal ein bisschen einzubinden, auch wenn sie zeitweise nicht oder nur selten Zeit haben zu zocken.

Das man Englisch posten kann ist klar, aber trotzdem ist es realtiv uninteressant für die Jungz und Mädelz, wenn nicht schon ein bisschen was in Englisch zu finden ist.

Man könnte auch ein paar Supportartikel übersetzen, was es eventuell auch mehr Leuten ermöglicht das Game überhaupt wieder zum Laufen zu bringen, etc ...

Paar mehr Meinungen?
Bastler
Registered: 04 / 2005

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 19:31  · #7
Der Grundgedanke ist schon in Ordnung.

Aber mir stellt sich dann sofort die Frage wer das Moderieren soll ? .....
Fischer
Registered: 04 / 2008

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 21:36  · #8
Schaut Euch doch einmal unser Descent 2 / D2X-XL an dort laufen quasi auch 2 Foren in Englisch und in Deutsch das klappt prima guggst Du -> http://www.descent2.de/forum/
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 04.11.2008 - 21:48  · #9
.

Biete mal meine Mitarbeit dabei an.
Bin eh Admin und Mod in zig Foren, darunter auch eins mit Orion-Mod und mein Englisch sollte dafür ausreichen ... so groß wird so ein Bereich ja nun nicht werden.

Kann man das Forum auf Englisch schalten, oder ist das disabled? Das wäre natürlich auch nicht unsinnvoll. ;)

Gruss, Krig!
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 06.11.2008 - 11:41  · #10
...

Checked it out and it works well.

Make your decision to open an english based board and I am going to translate the basic solutions related to technical problems with updates, routers, firewalls and system versions to make a first step.

A category 'English Friends' or alike and 3 sub boards named e.g. 'S3 General', 'Technical stuff' and 'Other stuff' for the beginning.

Moderator requirements, if you consider my offer to support this idea by moderator activities ... post related open/close/erease/consolidate/split/move.

I would also give my best to gather the boys'n'girls here and make a lil bit PR to get a few long missing friends back into the game. ;)

Wbr, Krig!
Priester
Registered: 01 / 2007

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 06.11.2008 - 15:05  · #11
We will install english subforms and there will be the posibility to switch the forum into english.
Krig will became moderator in these forms.

In the moment is our focus on the lanparty next week, so give us some time for the change, please.

Stephan
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 06.11.2008 - 20:37  · #12
.

NP, sounds ok ... thx.
Minenarbeiter

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 06.11.2008 - 21:02  · #13
@ Krig
Your English tongue is really excellent!
I'll participate in some conversations, if you don't mind! ;)
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 06.11.2008 - 22:45  · #14
.

I'll do my best ... but since I am no native speaker I'll make mistakes ^^
But be invited to join the chat, any help will be welcome. ;)
Minenarbeiter

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 06.11.2008 - 23:14  · #15
Since I'm no native speaker either, I'll make mistakes too, but that doesn't matter. It's getting better talk by talk.

So all you English speaking settlers out there don't hesitate to talk too ... and don't be afraid of making mistakes!*ggg
Müller
Registered: 03 / 2007

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 07.11.2008 - 11:42  · #16
Quote by Krig
.

Und das wäre eine Möglichkeit die ganzen Skandinavier, Italiener, GBs und Amis, etc. mal ein bisschen einzubinden, auch wenn sie zeitweise nicht oder nur selten Zeit haben zu zocken.

e la mio lavoro !!
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 07.11.2008 - 12:09  · #17
.

Scusi, non parla italiano, pero hablo un poco español. ;)
Müller

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 07.11.2008 - 12:11  · #18
ma questo e pure bene...espaniola e una bella lingua !!!
Guestuser

Betreff:

· 
Gepostet: 07.11.2008 - 12:15  · #19
...

Ist etwas schlüssiger als Italienisch.
Hatte zuerst Wirtschaftsspanisch und wollte dann Italienisch lernen ... ging voll in die Hose. ^^

Seit dem bestell ich grad mal noch was zu Essen auf Italienisch. ;)

PS: Achja und fürs lesen reichts, wie auch im Norwegischen. :)
Müller

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 07.11.2008 - 12:26  · #20
mi piace...

wer spanisch und italienisch sprich kommt eh voll durcheinander , weil die sprachen sich so ähnlich sind...

wenn ich zum gemüse kaufen bin unterhalte ich mich immer mit einer spanierin auf italienisch und sie sich mit mir auf spanisch...wir verstehen uns blendend...
Gewählte Zitate für Mehrfachzitierung:   0

Registered users in this topic

Currently no registered users in this section

The statistic shows who was online during the last 5 minutes. Updated every 90 seconds.

Cookie Consent

This site uses cookies and tracking and (re-)targeting technologies to provide you with the best possible functionality and to constantly improve our website and advertisements.

By selecting "Accept cookies" you allow this website to use these cookies and technologies. This website may share this information with third parties - such as social media advertising partners like Google, Facebook and Instagram - for marketing purposes. Please visit our Privacy Policy (see section on cookies) for more information. There you will also find out how we use the data for necessary purposes (e.g. security).

Manage cookie settings

Please select and accept your cookie settings:

Further information on the data used can be found in the data protection declaration.